Viikot 17 ja 18: Opistovuoden viimeiset hetket

5.5.2023

Jaksomme alkoi mukavasti kun opistopaidat saapuivat tiistai-iltana. Lähdimme keskiviikkoaamuna kohti Pajulahtea. Siellä olimme päivän seikkailupuistossa ja illalla oli iltahartaus ja kuorojen laulua Nastolan kirkossa. Päivän lopuksi pelasimme jalkapalloa koko opiston voimin.

Jatkettiin matkaa torstaiaamuna kohti Helsingin satamaa ja sieltä laivalla ja bussilla Tarttoon. Perjantaipäivä alkoi kiertoajelulla Tarton kauniissa kaupungissa paikallisen oppaan kertoessa alueen historiasta. Vapaa-ajalla opistolaiset kävivät muun muassa ylösalaisin talossa ja shoppailemassa.

Iltapäivällä suuntasimme kohti Tallinnaa. Tallinnassa kävimme laululavalla laulamassa, jonka jälkeen oli iltahartaus viereisessä puistossa. Seuraavana aamuna meillä oli opastettu kierros Tallinnan vanhassa kaupungissa, jonka jälkeen oli vapaa-aikaa laivan lähtemiseen asti. Siitä alkoi yhdeksäntuntinen paluumatka opistolle.

Sunnuntaina aamulla oli pyhäkoulu, jonka jälkeen julkaistiin monimedialinjalaisten tekemät vuosikirjat. Siitä asti olemme kirjoitelleet ihania terveisiä toistemme kirjoihin.

Maanantaina vapun kunniaksi osa opistolaisista juoksi maratonin tai puolimaratonin ja loput kävelivät 10 kilometriä. Päivän päätteeksi oli yhteinen nuotioilta, jossa paistoimme vaahtokarkkeja.

Tiistaina mieskuoro järjesti meille konsertin. Keskiviikkona oli ympäristöpäivä. Haravoimme ja keräsimme roskat opiston pihalta ja tellit pesi kaikkien asuntoloiden matot. Illalla oli keskusteluilta aiheesta tulevaisuus ja elämä opiston jälkeen. Torstain ohjelmassa oli mm. henkilökunnan ohjelmailta, sekä lentopallopeli opistolaisten ja henkilökunnan välillä.

Nautimme tästä kunniatehtävästä täysin rinnoin.

– Joel ja Peppiina

Viimeisimmät

Opistoblogi – 23.2.2024

Tällä jaksolla saimme vieraita niin reisjärvisille järjestettyyn NuPeen, kuin Loisto- seminaariinkin. Itse puolestamme vierailimme koko porukalla Kajaanissa.

Opistoblogi – 9.2.2024

Saimme kotiväkeämme kylään, tutustuimme edelleen toisiimme ja pelasimme Haapajärvellä jääkiekkoa.

Rennon meiningin periodi sisälsi normaalin arjen lisäksi myös paljon yhteishenkeä kohottavia tempauksia ja tekemistä.

Opistoblogi – 15.1.2024

Vuoden ensimmäisellä viikolla palasimme opistolle viettämään loppiaispäiviä. Maanantaina alkoi opiskeluarki, ja uudet valinnaisryhmät lähtivät käyntiin.

Opistoblogi – 27.11.2023

Tapahtumarikas opintojakso sisälsi monia juhlallisia hetkiä. Thanksgiving-juhla, varttuneiden jouluruokailu ja armeijapäivän opistovala jäivät mieleen mukavina muistoina.

Loman jälkeisellä jaksolla pelattiin pipolätkää jäällä, osallistuttiin kakkukilpailuun ja tilattiin pizzaa källeiltä.