Tiedote tulevista opistoseuroista

18.5.2020

Opiston johtokunta on tehnyt opistoseuroihin liittyviä päätöksiä.

Kesän 2020 opistoseurat päätettiin koronvirusepidemian vuoksi pitää radio- ja nettiseuroina 31.7.–2.8.2020. Kokoontumisrajoitukset ovat tällä hetkellä voimassa 31.7. saakka. Johtokunta katsoi, että suuren yleisötapahtuman järjestämiseen ei ole edellytyksiä elokuussakaan. Vuodelle 2020 valittua seuraorganisaatiota ja kutsuttuja puhujia pyydetään palvelemaan vuoden 2021 seuroissa, ja vastaavasti vuodelle 2021 pyydettyä organisaatiota kantamaan vastuuta vuoden 2022 seurajärjestelyistä.

Johtokunta teki myös päätöksen kesän 2022 opistoseurojen ajankohdasta. Ne pidetään 5.–7.8.2022, jos Jumala suo. Taustalla on syksyllä 2017 tehty päätös kokeilla opistoseurojen pitämistä vuosina 2020–2021 heinä–elokuun vaihteessa. Kesän 2020 opistoseurat eivät toteudu yleisötapahtumana. Myöhäisempää ajankohtaa halutaan kokeilla myös vuonna 2022, jotta saadaan riittävästi kokemuksia tulevien vuosien seura-ajankohdasta tehtävien päätösten tueksi.

Sakari Typpö, johtokunnan puheenjohtaja, puh. 050 542 2307
Valtteri Laitila, rehtori, johtokunnan sihteeri, puh. 044 045 1504